Wednesday 31 July 2013

Sahabat :)


Sahabat,
Doanya telus dari hati,
Nasihatnya menyentak sanubari,
Kritikannya membina diri,
Bicaranya terkesan dalam diri ..

Sahabat,
Ukhuwwahnya demi Ilahi,
Roh dakwah semarak dalam diri,
Nasihat menasihati menuju Ilahi,
Berpesan-pesan untuk ukhrawi ..

Sahabat,
Walau tak bertemu di realiti,
Tapi doa untukmu penghubung diri,
Ukhuwwah ini bukan semata untuk duniawi,
Tapi untuk melangkah bersama menuju syurga Ilahi ..

Sahabat,
Bantulah diri ini,
Nasihatlah diri ini,
Andai kau nampak aku jauh dari Ilahi,
Andai kau lihat aku tersungkur dengan duniawi .. 


Really miss my secondary school's friends :) May Allah bless them with barakah and His love :)


Lia a.ka. Kak Yong :) Antara kami dialah kakak sulung tapi orangnya kecik je.. hihi
Kawan yang banyak share suka, duka dengan aku :) 



 Ni tasha :) Bestfriend merangkap 'dormate' hehe.. Orangnya nampak pendiam tapi kalau dah rapat memang akan berborak 24 jam. hehe. Love youu tashaa.. 




:) Amy a.k.a Amot. Kawan yang ceria dan manja. Seboleh mungkin dia mahu ceriakan kawan2 sendiri. 



 :) Amira .. Tegas dan ceria. hah, Yang ni kawan duduk sebelah meja masa form 5, haha.




:) Zaimah.. Yang ni pun aku rindu jugak. Rindu nak borak-borak. Zaimah ni kira macam 'surat khabar' bergerak kami kat ostel. Semua isu boleh sembang dengan dia ;) hehe. Dari isu ekonomi, politik, agama, semua kitorang sembang! haha


Actually ramai lagi sahabat yang aku rindu, yang aku rapat. tapi ni carta tertinggi yang aku rindu dan rapat :p hehe

And of course aku rindu kawan-kawan masa dip dulu. Dapat kenal dengan bestfriend yang solehah plus owsem membuatkan aku sangat2 bertuah! Thanks sakinah kerana banyak mentarbiyah diri ini dengan akhlak awk :) Sayangggg Sakinah doble triple. Kawan yang sama2 berjihad menghabiskan 6 sem bersama :')



Sakinah yang pakai tudung labuh warna pink. Sangat solehah dan menenangkan. Really love her. Sayang awak fillah :) 




No comments:

Post a Comment